|
|
Forum Graczy Homeworld Forum dla fanow i graczy gier serii Homeworld
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kreescher
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:40, 20 Lip 2009 Temat postu: Oprogramowanie do graf. 3D |
|
|
Przynajmniej paru z nas jest mocno obeznanych z jakimiś programami do grafiki 3D. Sam kiedyś bawiłem się Google SketchUp'em i całkiem fajne efekty wychodziły, no ale ten program jest banalny w obsłudze. Czy wszyscy z was co robią modele do HW bawią się w Mayi? I jeśli można wiedzieć to jakie wersje, numery... I czym się w zasadzie taka Maya różni od np Blendera jeśli chcemy np tylko modelować proste bryły jak np okręty HW (no i oczywiście czy w blenderze można manipulować punktami typu wloty, wyloty, działka itp czyli wiązać model z animacją i działaniem?)
I 2. pytanie, jak potem wygląda tworzenie textury, gdzie to robicie?
pozdro
Ps
Czytałem że jeśli porównać maye z 3D maxem to do gier lepiej wypada max a do filmów maya... I podobno jest prostszy (ma przyjaźniejszy interfejs ). I tu pytanie czy 3ds max poradził by sobie w 100% w modelowaniu i przygotowywaniu modeli do HW?
No bo tak na serio. To co tu wrzucacie, te modele to jak bym sie postarał to może bym i zrobił w Sketchupie. To po co aż tak rozbudowane programy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kreescher dnia Pon 14:12, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Pon 18:46, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Próbowałem Blendera, próbowałem Wings 3D, ostatnio miałem na dysku instalkę SketchUpa, ale jakoś po prostu Maya przypadła mi do gustu i tyle. Masz rację, wszystkie które wymieniłeś nadają się do gier.
Jeśli chodzi o te filmy to jest tak, że Maya miała wcześniej od Maxa różne narzędzia do tego celu, np. symulatory futra (Potwory i Spółka ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kreescher
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:09, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
A jaką masz maye? Tą wersję podstawową (za jedyne 2k $)? I jaki nr?
Chciałbym się nauczyć modelingu do rzeczy raczej prostych, żadne fizyki cieczy czy gazów, ale po prostu meble auta, czy od niechcenia jakieś superdrenaughty dla homewolrda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Pon 21:45, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
To już nie pamiętasz od kogo ją mam ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kreescher
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 23:03, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Moje podejrzenią o jakąś chorobę dotykającą moich banków pamięci się ciągle potwierdzają
Teraz pamiętam.
Ale jak myślisz czy np w takim blenderze oprócz tego że dało by się stworzyć czy otworzyć model z hw to czy dało by się go połączyć z tymi ważnymi punktami?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kreescher dnia Pon 23:06, 20 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Pon 23:13, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
To akurat nieaktualne, trzeba by mieć starą Mayę, my używamy do tego CFHodEdita, który ma różne ciekawe opcje i fajny, graficzny podgląd 3D .
Edit: Przypomniało mi się, że istnieje też GMax - taki 3DS Max pozbawiony funkcji nieprzydatnych w grach, jak rendery, złożone materiały... Poza tym jest darmowy .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DolphinX dnia Wto 9:57, 21 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kreescher
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:22, 21 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Hmmm czyli mam rozumieć, że w Mayi robisz sam model, a potem wgrywasz go do CFHodEdita i tam łączysz określone miejsca z akcjami? (czy jak to nazwać).
Korzystacie też z innych modeli np działka z complexa widziałem, to łączycie je z modelem w Mayi czy już w CFHodEdit?
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Wto 13:42, 21 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Uzbrojenie dodaje się po imporcie modelu do hoda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|