|
|
|
|
DolphinX |
Wysłany: Wto 14:51, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
Mam na dysku projekt takiego multimoddera do HW2, z tym, że mało czasu mam na jego tworzenie. W końcu jeśli już ten czas na HW mam to wolę go przeznaczyć na jakieś modowanie . |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pypcioman |
Wysłany: Czw 0:23, 02 Kwi 2009 Temat postu: |
|
Powodzenia Dark i mamy nadzieję iż będziesz się stale udzielał na forum |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy |
Wysłany: Śro 16:45, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
Ok, w razie czego zapraszam na rozmowę GG
PS: Jak chcesz dać pochwałę, to klikasz taki tekst pod postem (że chcesz pochwalić post ) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark |
Wysłany: Śro 14:06, 01 Kwi 2009 Temat postu: |
|
Szkoda ,że niemożna plusów pochwał dawać ,czy coś takiego ,bo u mnie już masz taką wielką.
Walnąłem HW 2 tym programem ModPackager zapisałem wszystko z niego w folderze HW 2 i jak chcę włączyć plik przez Wordpada to nakładam na plik który chcę otworzyć ikonę tego programu co powiedziałeś ,czyli CFLuaDC i robi się 2 plik o podobnej nazwie i można notatnikiem go otwierać.
Wielkie dzięki Rudy.
Mam nadzieję ,że do reszty jak robić dojdę sam.Życzę wszystkim użytkownikom tego forum ,którzy chcieli by też edytować statki w HW 2 i nie tylko ,aby po przeczytaniu tego tematu już.
Jak by się okazało ,że się za wcześnie tym się pod jarałem bo np. coś nie pyknie to będę jeszcze pisał tutaj pisał |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy |
Wysłany: Wto 23:01, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
Heh...
1. Przygotowujesz dwa foldery: jeden z plikiem do dekompilacji (*.ship, *.events,*.lua itd), drugi z programem dekompilacyjnym (ten co podałem)
2. Najeżdżasz myszką na plik (ten pierwszy), przytrzymujesz LPM (Lewy Przycisk Myszy) i trzymając go, przesuwasz kursor na program (ten drugi).
3. Puszczasz przycisk. Program dekompiluje plik i po kilku sekundach w pierwszym folderze powinien pojawić się nowy plik z dopiskiem _DC.
RDN (Relic Developer's Network) to nie jest program, tylko folder w którym występują programy. Znajdziesz tam m.in:
- Akrusze Excela służące do ulepszania obiektów HW2 (wszystkich, prócz efektów)
- Gotowe, przykładowe pliki
- Pluginy do niektórych programów, by mogły robić pliki kompatybilne z HW2
- Program ModPackager, o który mi chodzi.
Po kolei. Najpierw użyj programu do rozpakowywanie *big, zapisz nowy folder z rozkodowanymi plikami gdzieś, tam otwórz jakiś statek. Znajdziesz tam plik *.hod, który nie da rady otworzyć się na notatniku. Otwierasz go tym programem. Jak to zrobisz, resztę odpowiedzi na twoje pytania powinieneś sam znaleźć.
PS: Zacznij od rozpakowania *.big, resztę sam znajdziesz. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark |
Wysłany: Wto 16:42, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
Rudy jesteś bardzo pomocny ,tylko nie kapuje tej wypowiedzi:
Cytat: |
Wystarczy przenieść plik na ikonkę programu i gotowe |
tylko na ikonę jakiego programu ,bo jestem tak mało kumaty.
Ten program RDN do dekompilacji plików *Big jak już otwieram nim plik Homeworld 2 w folderze data to pokazują się pliki i to bardzo mi przydatne są statki itp. ,tylko jak je modyfikować(otwierać) przez ten program To jest dekompilator i tylko dekompiluje pliki ,jeśli nie można w nim zmieniać plików to jak je zapisać ,aby dało się je odczytać?
Następny program CFHodEdit 3.1.5 wydaje się być fajny ,tylko nie bardzo kapuje jak go używać.
Cytat: |
Instrukcji nie mam, wszyscy się uczyli metodą prób i błędów, niech to będzie sprawdzian twojej wytrwałości w ulepszaniu HW2 |
No też się zamierzam tak uczyć ,tylko najpierw muszę wiedzieć co i jak to znaczy jakich programów używać itp. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy |
Wysłany: Wto 13:01, 31 Mar 2009 Temat postu: |
|
W Homeworld Universe Mod Tools najlepsze programy są autorstwa 4E534B. Do dekompilacji najlepiej użyć "HW2 - 4E534B - CFLuaDC". Wystarczy przenieść plik na ikonkę programu i gotowe
Do dekompilacji *.big używam "ModPackager" Znajdujący się w RDN (program instalacyjny). Po instalacji otwórz folder tools\bin\ModPackager\ i masz program.
Do pakowania w *.hod używam "HW2 - 4E534B - CFHodEdit 3.1.5"
Pozostałych się raczej nie używa, albo jest do tego notatnik.
Instrukcji nie mam, wszyscy się uczyli metodą prób i błędów, niech to będzie sprawdzian twojej wytrwałości w ulepszaniu HW2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark |
Wysłany: Nie 19:09, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
No tak ,ale chodziło mi o to ,że tam jest sporo tego szajstwa ,a dużo czasu zajęło by mi pobieranie tego wszystkiego i sprawdzanie do czego służy itp. i chciałem tylko wiedzieć którego wy używacie ,czy polecacie.
A odświeżam to służy do podbijania własnego tematu ,aby był tak jakby popularniejszy ,na początku listy z danego działu i żeby więcej ludzi odpowiedziało.Nie wiedziałem ,że niemożna go używać na tym forum bo z 2 strony można to potraktować jako nabijanie sobie postów ,na których i tak mi nie zależy.
Przykładowo mam takie programy do HW 2:
unfHardEd11+ :tylko nie wiem które pliki nim się otwiera , w jakim folderze się znajdują.
HW2 Weapon Script Editor :aby go uruchomić trzeba było zrobić folder "Scripts" a w nim folder "weaponfire" i plik "familylist.lua"
CFHodEdit 3.1.5 :to wydaje się być fajne ,tylko nie wiem za bardzo jak używać ,jak dochodzę klikając jakoś do którejś z kolei zakładki to wywala błąd ,pewnie dlatego ,że wszystko z chrzaniłem.
Może jakaś pomoc ,albo instrukcja ,bo do większości nie znalazłem ,a reszta jest po angielsku
Pliki już chyba zdekompilowałem programem unfBig 1.4.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BL_Lacertae |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark |
Wysłany: Nie 17:51, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
Cytat: |
Edycja właściwości obiektów w HW2: Notatnik + jakiś dekompiler (też pod moddb) |
A możesz zarzucić jakimś linkiem ,albo nazwą
Edit:
I gzie znajdują się te pliki do dekompilacji(w jakim folderze?)
A dało by rade jakoś skrzyżować 2 jednostki np. BC i Torfy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy |
Wysłany: Nie 17:26, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
Oczywiście. Zależy co chcesz ulepszyć, są odpowiednie programy do tego:
Otwieranie plików *.big: Jest wiele programów, znajdziesz je wszystkie na www.moddb.com pod stroną modów do HW2
Edycja właściwości obiektów w HW2: Notatnik + jakiś dekompiler (też pod moddb)
Edycja wyglądów statków: Maya Unlimited 2008 (lub inny program do edycji obiektów 3d) + program do pakowania w *.hod (też w moddb)
Właściwie wszystkie inne programy do ulepszania znajdziesz na moddb, są wszystkie zapakowane w jeden plik. Modding Hw2 nie jest jednak łatwy (chociaż jest to jedna z gier, które się łatwo ulepsza). Po wszelkie pytania do mistrza DoplhinX'a |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark |
Wysłany: Nie 15:54, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
Odświeżam. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dark |
Wysłany: Nie 12:42, 29 Mar 2009 Temat postu: Program do przeróbki statków |
|
Witam wszystkich.Chciałbym zapytać ,czy istnieje jakiś program do HW 2 ,w którym można edytować wygląd statków ,siłę ,obronę ,dodawać do nich bronie z innych itp. Jak niema takiego programu ,to czy można to zrobić w inny sposób i czy jest jakiś sposób na robienie własnych |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) |
|
| |
|
|
|