Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna Forum Graczy Homeworld
Forum dla fanow i graczy gier serii Homeworld


Program do przeróbki statków

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna -> Dodatki do gry - (HW2 Classic)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Dark
Starszy Marynarz
Starszy Marynarz


Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

 PostWysłany: Nie 12:42, 29 Mar 2009    Temat postu: Program do przeróbki statków Back to top

Witam wszystkich.Chciałbym zapytać ,czy istnieje jakiś program do HW 2 ,w którym można edytować wygląd statków ,siłę ,obronę ,dodawać do nich bronie z innych itp. Jak niema takiego programu ,to czy można to zrobić w inny sposób i czy jest jakiś sposób na robienie własnych Question

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Dark
Starszy Marynarz
Starszy Marynarz


Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

 PostWysłany: Nie 15:54, 29 Mar 2009    Temat postu: Back to top

Odświeżam.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Nie 17:26, 29 Mar 2009    Temat postu: Back to top

Oczywiście. Zależy co chcesz ulepszyć, są odpowiednie programy do tego:

Otwieranie plików *.big: Jest wiele programów, znajdziesz je wszystkie na [link widoczny dla zalogowanych] pod stroną modów do HW2
Edycja właściwości obiektów w HW2: Notatnik razz + jakiś dekompiler (też pod moddb)
Edycja wyglądów statków: Maya Unlimited 2008 (lub inny program do edycji obiektów 3d) + program do pakowania w *.hod (też w moddb)

Właściwie wszystkie inne programy do ulepszania znajdziesz na moddb, są wszystkie zapakowane w jeden plik. Modding Hw2 nie jest jednak łatwy (chociaż jest to jedna z gier, które się łatwo ulepsza). Po wszelkie pytania do mistrza DoplhinX'a


Post został pochwalony 1 raz
 
Zobacz profil autora
Dark
Starszy Marynarz
Starszy Marynarz


Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

 PostWysłany: Nie 17:51, 29 Mar 2009    Temat postu: Back to top

Cytat:
Edycja właściwości obiektów w HW2: Notatnik + jakiś dekompiler (też pod moddb)

A możesz zarzucić jakimś linkiem ,albo nazwą Question
Edit:
I gzie znajdują się te pliki do dekompilacji(w jakim folderze?)

A dało by rade jakoś skrzyżować 2 jednostki np. BC i Torfy Question


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dark dnia Nie 17:56, 29 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
BL_Lacertae
Moderator
<b> Moderator </b>


Dołączył: 22 Gru 2006
Posty: 1794
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Nie 18:43, 29 Mar 2009    Temat postu: Back to top

Czy to takie trudne ?
[link widoczny dla zalogowanych]


Dark napisał:
Odświeżam.

A co to jest ?

Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Dark
Starszy Marynarz
Starszy Marynarz


Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

 PostWysłany: Nie 19:09, 29 Mar 2009    Temat postu: Back to top

Cytat:
Czy to takie trudne ?
[link widoczny dla zalogowanych]

No tak ,ale chodziło mi o to ,że tam jest sporo tego szajstwa ,a dużo czasu zajęło by mi pobieranie tego wszystkiego i sprawdzanie do czego służy itp. i chciałem tylko wiedzieć którego wy używacie ,czy polecacie.

A odświeżam to służy do podbijania własnego tematu ,aby był tak jakby popularniejszy ,na początku listy z danego działu i żeby więcej ludzi odpowiedziało.Nie wiedziałem ,że niemożna go używać na tym forum bo z 2 strony można to potraktować jako nabijanie sobie postów ,na których i tak mi nie zależy.


Przykładowo mam takie programy do HW 2:

unfHardEd11+ :tylko nie wiem które pliki nim się otwiera , w jakim folderze się znajdują.

HW2 Weapon Script Editor :aby go uruchomić trzeba było zrobić folder "Scripts" a w nim folder "weaponfire" i plik "familylist.lua"

CFHodEdit 3.1.5 :to wydaje się być fajne ,tylko nie wiem za bardzo jak używać ,jak dochodzę klikając jakoś do którejś z kolei zakładki to wywala błąd ,pewnie dlatego ,że wszystko z chrzaniłem.

Może jakaś pomoc ,albo instrukcja ,bo do większości nie znalazłem ,a reszta jest po angielsku Question

Pliki już chyba zdekompilowałem programem unfBig 1.4.1.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dark dnia Pon 14:22, 30 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Wto 13:01, 31 Mar 2009    Temat postu: Back to top

W Homeworld Universe Mod Tools najlepsze programy są autorstwa 4E534B. Do dekompilacji najlepiej użyć "HW2 - 4E534B - CFLuaDC". Wystarczy przenieść plik na ikonkę programu i gotowe Smile

Do dekompilacji *.big używam "ModPackager" Znajdujący się w RDN (program instalacyjny). Po instalacji otwórz folder tools\bin\ModPackager\ i masz program.

Do pakowania w *.hod używam "HW2 - 4E534B - CFHodEdit 3.1.5"

Pozostałych się raczej nie używa, albo jest do tego notatnik.

Instrukcji nie mam, wszyscy się uczyli metodą prób i błędów, niech to będzie sprawdzian twojej wytrwałości w ulepszaniu HW2 Wink


Post został pochwalony 1 raz
 
Zobacz profil autora
Dark
Starszy Marynarz
Starszy Marynarz


Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

 PostWysłany: Wto 16:42, 31 Mar 2009    Temat postu: Back to top

Rudy jesteś bardzo pomocny ,tylko nie kapuje tej wypowiedzi:
Cytat:
Wystarczy przenieść plik na ikonkę programu i gotowe

tylko na ikonę jakiego programu ,bo jestem tak mało kumaty.

Ten program RDN do dekompilacji plików *Big jak już otwieram nim plik Homeworld 2 w folderze data to pokazują się pliki i to bardzo mi przydatne są statki itp. ,tylko jak je modyfikować(otwierać) przez ten program Question To jest dekompilator i tylko dekompiluje pliki ,jeśli nie można w nim zmieniać plików to jak je zapisać ,aby dało się je odczytać?

Następny program CFHodEdit 3.1.5 wydaje się być fajny ,tylko nie bardzo kapuje jak go używać.

Cytat:
Instrukcji nie mam, wszyscy się uczyli metodą prób i błędów, niech to będzie sprawdzian twojej wytrwałości w ulepszaniu HW2

No też się zamierzam tak uczyć ,tylko najpierw muszę wiedzieć co i jak to znaczy jakich programów używać itp.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Wto 23:01, 31 Mar 2009    Temat postu: Back to top

Heh...

1. Przygotowujesz dwa foldery: jeden z plikiem do dekompilacji (*.ship, *.events,*.lua itd), drugi z programem dekompilacyjnym (ten co podałem)
2. Najeżdżasz myszką na plik (ten pierwszy), przytrzymujesz LPM (Lewy Przycisk Myszy) i trzymając go, przesuwasz kursor na program (ten drugi).
3. Puszczasz przycisk. Program dekompiluje plik i po kilku sekundach w pierwszym folderze powinien pojawić się nowy plik z dopiskiem _DC.

RDN (Relic Developer's Network) to nie jest program, tylko folder w którym występują programy. Znajdziesz tam m.in:
- Akrusze Excela służące do ulepszania obiektów HW2 (wszystkich, prócz efektów)
- Gotowe, przykładowe pliki
- Pluginy do niektórych programów, by mogły robić pliki kompatybilne z HW2
- Program ModPackager, o który mi chodzi.

Po kolei. Najpierw użyj programu do rozpakowywanie *big, zapisz nowy folder z rozkodowanymi plikami gdzieś, tam otwórz jakiś statek. Znajdziesz tam plik *.hod, który nie da rady otworzyć się na notatniku. Otwierasz go tym programem. Jak to zrobisz, resztę odpowiedzi na twoje pytania powinieneś sam znaleźć.

PS: Zacznij od rozpakowania *.big, resztę sam znajdziesz.


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Wto 23:04, 31 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Dark
Starszy Marynarz
Starszy Marynarz


Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5

 PostWysłany: Śro 14:06, 01 Kwi 2009    Temat postu: Back to top

Szkoda ,że niemożna plusów pochwał dawać ,czy coś takiego ,bo u mnie już masz taką wielką.
Walnąłem HW 2 tym programem ModPackager zapisałem wszystko z niego w folderze HW 2 i jak chcę włączyć plik przez Wordpada to nakładam na plik który chcę otworzyć ikonę tego programu co powiedziałeś ,czyli CFLuaDC i robi się 2 plik o podobnej nazwie i można notatnikiem go otwierać.
Wielkie dzięki Rudy.
Mam nadzieję ,że do reszty jak robić dojdę sam.Życzę wszystkim użytkownikom tego forum ,którzy chcieli by też edytować statki w HW 2 i nie tylko ,aby po przeczytaniu tego tematu już.
Jak by się okazało ,że się za wcześnie tym się pod jarałem bo np. coś nie pyknie to będę jeszcze pisał tutaj pisał


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Śro 16:45, 01 Kwi 2009    Temat postu: Back to top

Ok, w razie czego zapraszam na rozmowę GG razz

PS: Jak chcesz dać pochwałę, to klikasz taki tekst pod postem (że chcesz pochwalić post Smile )


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
pypcioman
Administrator
<b>Administrator</b>


Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lochy ratusza

 PostWysłany: Czw 0:23, 02 Kwi 2009    Temat postu: Back to top

Powodzenia Dark i mamy nadzieję iż będziesz się stale udzielał na forum smile

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Wto 14:51, 28 Kwi 2009    Temat postu: Back to top

Mam na dysku projekt takiego multimoddera do HW2, z tym, że mało czasu mam na jego tworzenie. W końcu jeśli już ten czas na HW mam to wolę go przeznaczyć na jakieś modowanie Wink.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna -> Dodatki do gry - (HW2 Classic) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Możesz zmieniać swoje posty
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach