|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kostuchlur
Bosmanmat
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Wto 23:08, 26 Paź 2010 Temat postu: jak zrobić statek ? |
|
|
mam takie pytanie jak zmienić wygląd statku a dokładniej
co zrobić z modelem prosto ze sketchupa by miećgo w formacie hod by czytała go gra ?
proszę po kolei i najdokładniej jak się da
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kostuchlur dnia Wto 1:06, 18 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Hiigary
|
Wysłany: Pią 0:12, 29 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Wątpię, żeby ktoś chciał poświęcić tyle czasu na dokładne rozpisanie całej tej pracy. Zwłaszcza, że szkoła pożera większość czasu, każdy ma jeszcze inne zajęcia no i trzeba też spać. Musisz próbować na swoją rękę, powiem tylko tyle:
SketchUp Pro musi być, bo inny nie przegra ci do *.obj (chyba, że znajdziesz konwerter)
Co do HODu, korzystasz z CFHodEd.
Tekstury wprowadzasz w Textures (DDS, lub TGA)
Łączysz je razem w Materials (zobacz przykłady z Hw2.big)
Pliki obj możesz wczytać w Geometry.
W Hierarchy dodajesz wszystkie punkty na statku, które chcesz użyć (tak samo przykłady)
Reszta na początek ci nie potrzebna. Tak jak mówię, poszukaj pomocy w tutkach na necie, albo ucz się na przykładach z BIGu. Zapewniam cię, że jeżeli jesteś inteligenty połapiesz się na pewno w pierwszych 4 zakładakch z przykładów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kostuchlur
Bosmanmat
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Pią 16:30, 29 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
co nieco złapałem tylko jak nałożyć materiał na model bo nie mogę do tego dojść
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Hiigary
|
Wysłany: Pią 19:56, 29 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Przez Re-assign materials w Geometry (każdy materiał osobno na każdy LoD)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kostuchlur
Bosmanmat
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Pią 21:10, 29 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
tego to się dopatrzyłem
to po kolei po wczytaniu gotowego modelu w materials mam kilka lub jedną nazwę w tabeli po lewo i kilka po prawej :
$mask
$diffuse
$golw
czy trzeba je tak nazywać i jeśli tak to co one oznaczeją i do czego służą
w geometry po wciśnięciu replace wczytuje się model przynajmniej powinien się w czytać tam gdzie pisze transform jest podgląd i coś do zmieniania ale chyba mało istotne czy model po wczytaniu będzie tam widoczny czy dopiero jak nałoży się tekstury
zgaduje że dopiero po nałożeniu bo bym go widział chyba że coś się źle wczytuje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kostuchlur dnia Czw 16:42, 03 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Pią 23:47, 29 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Używaj CFHodEd 4, stare niepoprawnie wyświetlają modele na nowych systemach.
$mask, diffuse, glow to kanały tekstur. Do statku używasz diffuse (kolor, alfa - nałożony kolor drużyny) i glow (zielony - światło, niebieski - odblask, czerwony - nic nie robi, alfa - paski drużyny).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kostuchlur
Bosmanmat
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Sob 0:33, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
4 nie nalazłem mam 3.1.5
a doszedłem do chińskich stron gdzie raczej się nie dopatrzę jak ktoś ma to niech tu wrzuci
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kostuchlur dnia Czw 16:42, 03 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
microsoft
Gość
|
Wysłany: Czw 22:47, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
coście się tak zamknęli
dobrze mi szło a tu taka przerwa
Ostatnio zmieniony przez microsoft dnia Czw 22:48, 04 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kostuchlur
Bosmanmat
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Śro 19:27, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
CFHodEd.exe Warning: 0 : Skipping unknown statement: "SketchUp Model{6.4.112}層䍴噾䵻隐㒫ꨒ륣ÿ簣䵮
tam gdzie są te chińskie znaczki były ... ... kwadraty
edit
i jeszcze dodam to
mesh has no parts to re-assing materials
ten mi wyskakuje jak klikam re-material po wczytaniu mojego statku
chyba coś mu model nie pasuje tylko nie wiem co
edit
a to co znowu
CFHodEd.exe Error: 0 : Input IFF file has an invalid chunk! ("˙ţ˙")
plik ma nieprawidłowy kawałek! czyli????
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kostuchlur dnia Czw 18:12, 30 Cze 2011, w całości zmieniany 7 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Hiigary
|
Wysłany: Czw 18:14, 03 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Mógłbyś przesłać ten model tutaj? Zajrzałbym do niego .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kostuchlur
Bosmanmat
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Pią 12:31, 04 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
wyśle go w zwykłym formacie skethupa spróbuj coś z tym zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Hiigary
|
Wysłany: Pią 21:15, 04 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Hmmm... z *.skp nic nie zrobię, nie mam SketchUpa Pro. Przekonwertuj i prześlij mi to w *.obj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kostuchlur
Bosmanmat
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Pią 21:43, 04 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kostuchlur
Bosmanmat
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Wto 18:03, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
znalazłem ostatnio plugin do sketchupa 6 pozwalający zapisywać w obj
bo chod nie odczytywał z 8 plików w obj ale dalej jest to samo
może nawa wersja hoda to odczyta wie ktoś skąd to ściągnąć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Hiigary
|
Wysłany: Wto 21:25, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam na relicnews jest, tylko dokładnego linka ci nie powiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Wto 22:13, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kostuchlur
Bosmanmat
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Śro 20:31, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
to samo
jest jakiś inny format który hod odczyta? czy tylko OBJ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Hiigary
|
Wysłany: Śro 21:14, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Obj jest wystarczające, a co jest nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Śro 22:27, 29 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
To samo czyli co?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kostuchlur
Bosmanmat
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Czw 18:11, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
błędy przy importowaniu modelu te same co parę postów wyżej wypisałem
najczęściej ten ostatni
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kostuchlur dnia Czw 18:13, 30 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|