|
|
Forum Graczy Homeworld Forum dla fanow i graczy gier serii Homeworld
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Hiigary
|
Wysłany: Śro 18:12, 15 Paź 2008 Temat postu: Homeworld 2: Arran's War Mod |
|
|
Tak więc:
Jest to mod przedstawiający mniej/więcej dalszą historie Hiigaran po uruchomieniu Oka Arrana (koniec Homeworld2). Sytuacja drastycznie się zmieniła. Podczas jednej z bitw Sajuuk został poważnie zniszczony, a jego Działo Fazowe - uszkodzone. Większość systemów nie działała, dlatego Karan S'Jet nie mogła się z niego wydostać. Historia o statku została zapomniana i Sajuuk stał się kolejnym z nic nieznaczących wraków galaktyki. Cała historia zaczyna się 10 lat później, kiedy ludzie przyzwyczaili się już do sytuacji. Pojawia się wtedy nieznana rasa. Zaczyna własne życie, rozwija się i wzmacnia. Z czasem staje się największą potęgą w galaktyce. Na końcu jednoczą cała galaktykę i ponownie przebudzą Sajuuka, ale o tym później
Informacje ogólne:
- Nazwa rasy: Altarianie (jeśli macie lepszy pomysł, proszę napisać)
- Logo:
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do fabuły, będzie ona zmieniona, ze względu na zmianę samej konstrukcji Matki.
Obecne prace:
- Wykonać i wgrać do HW2 całość statku dowodzenia
+ model
+ podsystemy
+ szczegółowe modelowanie
- dodanie podstaw modelu do gry
- tekstury
- wykończenia
- kolejka budowy
- nowe badania do jednostki
- Wykonać i wgrać do HW2 zbieracza zasobów
+ model
+ podsystemy
+ szczegółowe modelowanie
- dodanie podstaw modelu do gry
- tekstury
- wykończenia
- kolejka budowy
- nowe badania do jednostki
Cały model został już ukończony, na obrazku przedstawione są 4 moduły-wraki ustawione razem i osobno. Teraz zajmuję się tworzeniem plików *.ship i *.hod, następnie dodam okrojony *.events i próba
Obecny wygląd:
[link widoczny dla zalogowanych]
Problemy:
1. Tekstury
Na razie nie jestem przy tym punkcie, jednak już teraz wiem, że mogą być z nimi problemy. Jeśli jest ktoś, kto ładnie maluje i chce mi pomóc, prosiłbym o zgłoszenie się do mnie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Pon 23:35, 04 Paź 2010, w całości zmieniany 11 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pypcioman
Administrator
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lochy ratusza
|
Wysłany: Śro 20:57, 15 Paź 2008 Temat postu: Re: Homeworld 2: Arran's War Mod |
|
|
Rudy napisał: |
I takie drobne pytanie: czemu, jak umieszczę jakiś napis w tych znakach: "<" i ">", to ten napis się usuwa, zostaje parę pierwszych liter? |
bo to są znaczniki języka HTML, nie dozwolonego na forum
oprócz drobnych wyjątków np: kodów z YT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
piter555
Starszy Mat
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw 20:34, 16 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
No nieźle rudy życzę powodzenia!! Niech będzie jak najwięcej polskich modów do hw2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 15:17, 21 Paź 2008 Temat postu: fsdfsdf |
|
|
Historia jest świetna, ale jeszcze trzeba wymyślić jakieś statki i stworzyć kompletny plik moda.
Gratulacje za pomysł !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Wto 15:27, 21 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Uważasz, że Rudy się na tym nie zna? Zapewniam Cię, że kto jak kto ale on dobrze wie w co się pakuje .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 16:06, 21 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
DolphinX napisał: |
Uważasz, że Rudy się na tym nie zna? Zapewniam Cię, że kto jak kto ale on dobrze wie w co się pakuje . |
Czyli źle mnie zrozumiałeś...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Wto 16:30, 21 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Wiem o co Ci chodzi, po prostu wiem, że Rudy to wszystko ma już opracowane .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Hiigary
|
Wysłany: Wto 19:10, 21 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Owszem, mam ale na razie nie będę się chwalił Planuję wprowadzać screeny statków nie "na sucho" z Mayi, ale już z tekturami i w pełni sprawne i wprowadzone do HW2. Dużo pracy, ale i tak nic mnie z tego nie minie. Model tego "wraku" jest już gotowy, tylko te tekstury... trzeba kiedyś sprężyć się i to zrobić.
Próbowałem... nie umiem. Robię tekstury jak do prostej gierki z 5 złotych a to przecież jest HW2. Każdy kto ładnie maluje, proszę o pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Czw 20:18, 29 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Hiigary
|
Wysłany: Pią 19:08, 30 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Prace nad modem zostały wznowione, na początek mam do pokazania świeżutki model statku dowodzenia budowanego modułowo, podczas całej kampanii.
Oto jego wygląd:
[link widoczny dla zalogowanych]
Coż za statek, ten dziób, te... działka . Jeszcze tylko dodać moduły i jego piękno pokaże się w całej okazałości:
[link widoczny dla zalogowanych]
I szczegółowy przegląd jednostki:
Nazwa: Statek Dowodzenia (Command Ship, nie Mothership )
Klasa: Statek dowodzenia
Prędkość: w zakersie od 0 (bez modułu) przez 30 (minimum) do 90 (max ulepszony)
Pancerz: sam okręt - 100 000, każdy większy moduł +50 000, każdy mniejszy +25 000
Siła ataku: zależnie, od modułów, na początku - 0
Koszt: Całość oscyluje w granicach 30 000 JZ
Lista modułów:
- Moduł dowodzenia
- Moduł kontroli surowców
- Moduł badawczy
- Moduł produkcyjny
- Moduł bojowy
- Silniki
- Sekcja myśliwców
- Sekcja korwet
- Sekcja fregat
- Wieża czujników
- 12x2 Wieżyczka dział szybkostrzelnych (przeciw myśliwcom, ale nie te, co ma fregata przeciwlotnicza)
- 6x16 Wyrzutnia rakiet (przeciw korwetom)
- 6x4 Wyrzutnia torped (przeciw fregatom)
- 8x3 i 8x6 Wieżyczka ciężkich dział kinetycznych (przeciw statkom głównym, będą ulepszane z 3 na 6)
- 4x1 Ciężkie działa jonowe (to zrobię później, tutaj ich nie ma, niedostępne w multiplayer)
Dorzucam jeszcze filmik przestawiający całość okrętu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Pią 19:13, 30 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kreescher
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:04, 31 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Fajny! W końcu lotniskowiec który sprawdzi się na polu walki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikandej
Bosmanmat
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin
|
Wysłany: Sob 15:17, 31 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Oglądałem filmik, Ogólnie statek bardzo fajny, ale mam jedno małe zastrzeżenie. Jak dla mnie silnik jest odrobinę za mały w porównaniu do rozmiarów jednostki. Dodaj silniki jeszcze na końcach "tylnich płatów" (nie wiem jak to nazwać ) i wg mnie powinno być wszystko ok
A co do uzbrojenia to podoba mi się z tym co ma obecnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grzybekowek
Bosmanmat
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kharak
|
Wysłany: Czw 10:23, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Filmiku nie oglądałem ale zdjęcia i opisy na 6 z +
Ogólnie uzbrojenie przydatne tylko cena wysoka...
ale na taki statek opłaca się zbierac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Hiigary
|
Wysłany: Nie 16:19, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Witam po krótkiej przerwie. Przydałoby się drobne sprostowanie:
Kreska: emm.... to nie lotniskowiec. To ma być taki jakby statek matka do bojowych celów (patrz, Command Ship z HW:C ). Zawsze chciałem mieć własną wersję tego statku.
Inkadej: Próbowałem wcześniej dodać jako osobne moduły, troszkę brzydko wyglądało, a na stałe nie mogą być, w końcu to statek budowany modułowo . Na obozie wymyśliłem sposób, jak to zrobić, żeby jakoś to przeszło. Wbuduję je w skrzydła .
Grzybek: Cena nie jest w sumie do końca znana. W kampanii dostajesz coś takiego, jak pierwszy screen + 5 modułów-wraków do przetopienia (do początkowej surki). Podstawowe moduły (czyli wszystko co to ma CC) będzie w okolicach 6000 JZ i z takim wyposażeniem będzie startował w mp. Pozostałość dobudowujesz w trakcie kampanii .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Nie 16:21, 15 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grzybekowek
Bosmanmat
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kharak
|
Wysłany: Nie 17:47, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Nieźle to wymyśliłeś.
Sam lepiej bym tego nie zrobił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikandej
Bosmanmat
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Będzin
|
Wysłany: Nie 17:57, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
No te rozwiązania pasują jak ulał Teraz "tylko" wystarczy je wykonać xP
Jak sam mówiłeś najtrudniej będzie z teksturami Ja niestety nie znam nikogo kto by tym się bawił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-Rakieta-
Administrator
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 1472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śmignąłem z fregaty :)
|
Wysłany: Pią 15:23, 03 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
powodzenia przy modzie O co chodzi z malowanie, to na kartce albo w paincie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Hiigary
|
Wysłany: Pią 16:51, 03 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Teksturowanie = malowanie = tapetowanie. Ogólnie chodzi o to, żeby okręt jakos wyglądał, a nie żeby był jednolity jak... właściwie nic nie jest jednolite w naturze . No i w tym problem, że nikt z nas (i guess) nie potrafi dobrze malować na jakimś programie tak, by wyglądało to jak w HW2. (Paint w ogóle odpada, raczej bliżej GIMP, Ps). Teksturowanie to w skrócie namalowanie każdej ściany statku tak, jakby się na nią patrzyło prostopadle i "nałożenie" tego obrazu na statek (część drugą umiem).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków
|
Wysłany: Sob 21:45, 11 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Problem chyba nie tkwi w samym malowaniu, a w zmyśle artystycznym. Ja takiego nie posiadam, potrafię powiedzieć co mi się podoba dopiero po wyobrażeniu, narysowaniu, wymodelowaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kostuchlur
Bosmanmat
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: radzymin
|
Wysłany: Sob 11:26, 18 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
chodzi ci oto że trzeba namalować siatkę okrętu czy na oddzielnych obrazkach każdą płaszczyznę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Hiigary
|
Wysłany: Sob 13:48, 18 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Raczej siatkę. Przy czym (tak jak DophinX powiedział) o ile posiadamy jakiś zmysł do tworzenia kształtów to nie potrafimy odwzorować ich kolorów. Dlatego właśnie tekstury przytrzymują nas w miejscu.
BTW: DolphinX, wiesz może, czym się różni Smooth shade all od Flat shade all i czemu jak włączę Smooth to na krawędziach pojawiają się jakby "okopcone" kawałki? Wymodelowałem obiekt, wprowadzam do gry a tu jedna czarna druga biała ściana i obok siebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|