Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna Forum Graczy Homeworld
Forum dla fanow i graczy gier serii Homeworld


Homeworld 2: Arran's War Mod
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna -> Dodatki do gry - (HW2 Classic)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Śro 18:12, 15 Paź 2008    Temat postu: Homeworld 2: Arran's War Mod Back to top

Tak więc:

Jest to mod przedstawiający mniej/więcej dalszą historie Hiigaran po uruchomieniu Oka Arrana (koniec Homeworld2). Sytuacja drastycznie się zmieniła. Podczas jednej z bitw Sajuuk został poważnie zniszczony, a jego Działo Fazowe - uszkodzone. Większość systemów nie działała, dlatego Karan S'Jet nie mogła się z niego wydostać. Historia o statku została zapomniana i Sajuuk stał się kolejnym z nic nieznaczących wraków galaktyki. Cała historia zaczyna się 10 lat później, kiedy ludzie przyzwyczaili się już do sytuacji. Pojawia się wtedy nieznana rasa. Zaczyna własne życie, rozwija się i wzmacnia. Z czasem staje się największą potęgą w galaktyce. Na końcu jednoczą cała galaktykę i ponownie przebudzą Sajuuka, ale o tym później razz


Informacje ogólne:
- Nazwa rasy: Altarianie (jeśli macie lepszy pomysł, proszę napisać)
- Logo:
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do fabuły, będzie ona zmieniona, ze względu na zmianę samej konstrukcji Matki.


Obecne prace:
- Wykonać i wgrać do HW2 całość statku dowodzenia
+ model
+ podsystemy
+ szczegółowe modelowanie

- dodanie podstaw modelu do gry
- tekstury
- wykończenia
- kolejka budowy
- nowe badania do jednostki


- Wykonać i wgrać do HW2 zbieracza zasobów
+ model
+ podsystemy
+ szczegółowe modelowanie

- dodanie podstaw modelu do gry
- tekstury
- wykończenia
- kolejka budowy
- nowe badania do jednostki


Cały model został już ukończony, na obrazku przedstawione są 4 moduły-wraki ustawione razem i osobno. Teraz zajmuję się tworzeniem plików *.ship i *.hod, następnie dodam okrojony *.events i próba Smile

Obecny wygląd:
[link widoczny dla zalogowanych]

Problemy:
1. Tekstury
Na razie nie jestem przy tym punkcie, jednak już teraz wiem, że mogą być z nimi problemy. Jeśli jest ktoś, kto ładnie maluje i chce mi pomóc, prosiłbym o zgłoszenie się do mnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Pon 23:35, 04 Paź 2010, w całości zmieniany 11 razy
 
Zobacz profil autora
pypcioman
Administrator
<b>Administrator</b>


Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lochy ratusza

 PostWysłany: Śro 20:57, 15 Paź 2008    Temat postu: Re: Homeworld 2: Arran's War Mod Back to top

Rudy napisał:

I takie drobne pytanie: czemu, jak umieszczę jakiś napis w tych znakach: "<" i ">", to ten napis się usuwa, zostaje parę pierwszych liter?

bo to są znaczniki języka HTML, nie dozwolonego na forum Smile

oprócz drobnych wyjątków np: kodów z YT razz


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
piter555
Starszy Mat
Starszy Mat


Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jelenia Góra

 PostWysłany: Czw 20:34, 16 Paź 2008    Temat postu: Back to top

No nieźle rudy życzę powodzenia!! Niech będzie jak najwięcej polskich modów do hw2

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Gość






 PostWysłany: Wto 15:17, 21 Paź 2008    Temat postu: fsdfsdf Zmień/Usuń ten post Back to top

Historia jest świetna, ale jeszcze trzeba wymyślić jakieś statki i stworzyć kompletny plik moda.
Gratulacje za pomysł !
 
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Wto 15:27, 21 Paź 2008    Temat postu: Back to top

Uważasz, że Rudy się na tym nie zna? Zapewniam Cię, że kto jak kto ale on dobrze wie w co się pakuje .

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Gość






 PostWysłany: Wto 16:06, 21 Paź 2008    Temat postu: Zmień/Usuń ten post Back to top

DolphinX napisał:
Uważasz, że Rudy się na tym nie zna? Zapewniam Cię, że kto jak kto ale on dobrze wie w co się pakuje .

Czyli źle mnie zrozumiałeś...
 
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Wto 16:30, 21 Paź 2008    Temat postu: Back to top

Wiem o co Ci chodzi, po prostu wiem, że Rudy to wszystko ma już opracowane Wink.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Wto 19:10, 21 Paź 2008    Temat postu: Back to top

Owszem, mam ale na razie nie będę się chwalił razz Planuję wprowadzać screeny statków nie "na sucho" z Mayi, ale już z tekturami i w pełni sprawne i wprowadzone do HW2. Dużo pracy, ale i tak nic mnie z tego nie minie. Model tego "wraku" jest już gotowy, tylko te tekstury... trzeba kiedyś sprężyć się i to zrobić. Smile

Próbowałem... nie umiem. Robię tekstury jak do prostej gierki z 5 złotych a to przecież jest HW2. Każdy kto ładnie maluje, proszę o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Czw 20:18, 29 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Pią 19:08, 30 Lip 2010    Temat postu: Back to top

Prace nad modem zostały wznowione, na początek mam do pokazania świeżutki model statku dowodzenia budowanego modułowo, podczas całej kampanii.
Oto jego wygląd:
[link widoczny dla zalogowanych]
Coż za statek, ten dziób, te... działka . Jeszcze tylko dodać moduły i jego piękno pokaże się w całej okazałości:

[link widoczny dla zalogowanych]

I szczegółowy przegląd jednostki:
Nazwa: Statek Dowodzenia (Command Ship, nie Mothership Smile )
Klasa: Statek dowodzenia
Prędkość: w zakersie od 0 (bez modułu) przez 30 (minimum) do 90 (max ulepszony)
Pancerz: sam okręt - 100 000, każdy większy moduł +50 000, każdy mniejszy +25 000
Siła ataku: zależnie, od modułów, na początku - 0
Koszt: Całość oscyluje w granicach 30 000 JZ
Lista modułów:
- Moduł dowodzenia
- Moduł kontroli surowców
- Moduł badawczy
- Moduł produkcyjny
- Moduł bojowy
- Silniki
- Sekcja myśliwców
- Sekcja korwet
- Sekcja fregat
- Wieża czujników
- 12x2 Wieżyczka dział szybkostrzelnych (przeciw myśliwcom, ale nie te, co ma fregata przeciwlotnicza)
- 6x16 Wyrzutnia rakiet (przeciw korwetom)
- 6x4 Wyrzutnia torped (przeciw fregatom)
- 8x3 i 8x6 Wieżyczka ciężkich dział kinetycznych (przeciw statkom głównym, będą ulepszane z 3 na 6)
- 4x1 Ciężkie działa jonowe (to zrobię później, tutaj ich nie ma, niedostępne w multiplayer)

Dorzucam jeszcze filmik przestawiający całość okrętu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Pią 19:13, 30 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Kreescher
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 03 Sty 2007
Posty: 1590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Sob 14:04, 31 Lip 2010    Temat postu: Back to top

Fajny! W końcu lotniskowiec który sprawdzi się na polu walki.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Ikandej
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

 PostWysłany: Sob 15:17, 31 Lip 2010    Temat postu: Back to top

Oglądałem filmik, Ogólnie statek bardzo fajny, ale mam jedno małe zastrzeżenie. Jak dla mnie silnik jest odrobinę za mały w porównaniu do rozmiarów jednostki. Dodaj silniki jeszcze na końcach "tylnich płatów" (nie wiem jak to nazwać razz) i wg mnie powinno być wszystko ok

A co do uzbrojenia to podoba mi się z tym co ma obecnie.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Grzybekowek
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kharak

 PostWysłany: Czw 10:23, 12 Sie 2010    Temat postu: Back to top

Filmiku nie oglądałem ale zdjęcia i opisy na 6 z + Exclamation
Ogólnie uzbrojenie przydatne tylko cena wysoka...
ale na taki statek opłaca się zbierac.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Nie 16:19, 15 Sie 2010    Temat postu: Back to top

Witam po krótkiej przerwie. Przydałoby się drobne sprostowanie:

Kreska: emm.... to nie lotniskowiec. To ma być taki jakby statek matka do bojowych celów (patrz, Command Ship z HW:C Wink ). Zawsze chciałem mieć własną wersję tego statku.
Inkadej: Próbowałem wcześniej dodać jako osobne moduły, troszkę brzydko wyglądało, a na stałe nie mogą być, w końcu to statek budowany modułowo Wink . Na obozie wymyśliłem sposób, jak to zrobić, żeby jakoś to przeszło. Wbuduję je w skrzydła Smile .
Grzybek: Cena nie jest w sumie do końca znana. W kampanii dostajesz coś takiego, jak pierwszy screen + 5 modułów-wraków do przetopienia (do początkowej surki). Podstawowe moduły (czyli wszystko co to ma CC) będzie w okolicach 6000 JZ i z takim wyposażeniem będzie startował w mp. Pozostałość dobudowujesz w trakcie kampanii Smile .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rudy dnia Nie 16:21, 15 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Grzybekowek
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kharak

 PostWysłany: Nie 17:47, 15 Sie 2010    Temat postu: Back to top

Nieźle to wymyśliłeś.
Sam lepiej bym tego nie zrobił. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Ikandej
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

 PostWysłany: Nie 17:57, 15 Sie 2010    Temat postu: Back to top

No te rozwiązania pasują jak ulał Teraz "tylko" wystarczy je wykonać xP
Jak sam mówiłeś najtrudniej będzie z teksturami bleh Ja niestety nie znam nikogo kto by tym się bawił.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
-Rakieta-
Administrator
<b>Administrator</b>


Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 1472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śmignąłem z fregaty :)

 PostWysłany: Pią 15:23, 03 Cze 2011    Temat postu: Back to top

powodzenia przy modzie Smile O co chodzi z malowanie, to na kartce albo w paincie? razz razz razz

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Pią 16:51, 03 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Teksturowanie = malowanie = tapetowanie. Ogólnie chodzi o to, żeby okręt jakos wyglądał, a nie żeby był jednolity jak... właściwie nic nie jest jednolite w naturze . No i w tym problem, że nikt z nas (i guess) nie potrafi dobrze malować na jakimś programie tak, by wyglądało to jak w HW2. (Paint w ogóle odpada, raczej bliżej GIMP, Ps). Teksturowanie to w skrócie namalowanie każdej ściany statku tak, jakby się na nią patrzyło prostopadle i "nałożenie" tego obrazu na statek (część drugą umiem).

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
DolphinX
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 1364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków

 PostWysłany: Sob 21:45, 11 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Problem chyba nie tkwi w samym malowaniu, a w zmyśle artystycznym. Ja takiego nie posiadam, potrafię powiedzieć co mi się podoba dopiero po wyobrażeniu, narysowaniu, wymodelowaniu.

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
kostuchlur
Bosmanmat
Bosmanmat


Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: radzymin

 PostWysłany: Sob 11:26, 18 Cze 2011    Temat postu: Back to top

chodzi ci oto że trzeba namalować siatkę okrętu czy na oddzielnych obrazkach każdą płaszczyznę ?

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Rudy
Mł. Chorąży Marynarki
Mł. Chorąży Marynarki


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1321
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Hiigary

 PostWysłany: Sob 13:48, 18 Cze 2011    Temat postu: Back to top

Raczej siatkę. Przy czym (tak jak DophinX powiedział) o ile posiadamy jakiś zmysł do tworzenia kształtów to nie potrafimy odwzorować ich kolorów. Dlatego właśnie tekstury przytrzymują nas w miejscu.

BTW: DolphinX, wiesz może, czym się różni Smooth shade all od Flat shade all i czemu jak włączę Smooth to na krawędziach pojawiają się jakby "okopcone" kawałki? Wymodelowałem obiekt, wprowadzam do gry a tu jedna czarna druga biała ściana i obok siebie.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Graczy Homeworld Strona Główna -> Dodatki do gry - (HW2 Classic) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Możesz zmieniać swoje posty
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach